Monday, February 16, 2009

SiFu dan TongGa

assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

semalam aku dan keluaga aku pergi menonton sifu dan tongga....ala..gandingan apek dengan nabil tu....katenye filem terlawak...adeh..lawak ke?pening aku dok dalam tu dekat sejam setengah lebih...




aku bukan ler pakar filem...tapi aku taula jugak yg filem ni sebenarnye tak bagus hatta lawaknye sekalipun..dan aku pasti dah ramai pun yang mengata filem ni..so aku tayahla nak tambah2 lagi..buek ponek yo..

anyway...kalaula boleh aku tengok dari nilai positifnye..mungkin ape yang boleh aku katakan..sekurang2nya pemilihan lokasi penggambaran dan juga suasana penggambaran tu tak terlalu klise la...ala...cite2 melayu ni kan balik2 lokasinya dalam kelab malam yang kebanyakkannya orang melayu, kalau tak pun atas jalan tgh2 remang pagi pastu dok merempit...takpun kat dalam rumah besar..takpun kat restoran mahal..takpun paling teruk kat rumah yang stok rumah jenis lama gitu..rumah kayu ler...

kurang2 tukang buat citer filem ni adela inisiatif nak me'lain'kan sikit suasana klise itu..dipilihnya gua mana tah dan di hiaskan dengan sewajarnya..dan yang paling penting...pelakon2 yang utama tu tayah cakap banyak cume an an an je pon leh dibayar gaji jugak..thehehe....

filem ni masih ade lagi kat pawagam2..kalau rase nak layan silakan..kalau tanak pun takpe..boleh beli vcd/dvd (cetak rompak ke tak aku tatau..heh...)

stakat tu dulu bebeh....

-penyokong filem buatan tempatan walaupun kadang-kadang hampeh-

adios~